mandag den 27. december 2010

En strikket nissehue....

Jeg nåede det, lige præcis inden julen for alvor bankede på vores fordør! :)
– jeg har strikket en nissehus til Magnus! :D

... og de som har fulgt denne blog i noget tid, vil vide at jeg ikke er en strikker. Faktisk så kan jeg slet ikke strikke, men kastede mig alligevel ud i dette lille projekt. Selvfølgelig kunne jeg ikke finde en opskrift på en nissehue som jeg gerne ville have den. – og slet ikke på rundpinde! Jeg aner ikke hvordan man håndtere strømpepinde, og ejer dem ikke, så min tålmod ville at jeg gik i gang på halvstore rundpinde og nissegarn. Makseantallet husker jeg ikke og sjussede mig MEGET frem til antallet, og efter et par forsøg ramte jeg nogenlunde. Jeg strikke glat indtil ca. 20 cm og begyndet at tage jævnt ind. :) Jeg synes det er super sød til Magnusmanden og er blevet lige som jeg vil have den. Lidt ujævn og en anelse skæv, men sådan skal en rigtig nisse vel være? :)

Her varer jule læææænge... træet står endnu, huen bruges flittigt og sådan skal det være indtil Hellig 3 Kongers dag, hvor vi sparker julen ud. Ikke før og slet ikke senere... :) Jeg nyder det!

Jeg vil hermed ønske jer alle en rigtig glædelig jul, og håber I alle kommer rigtig godt ind i 2011, som uden tvivl bliver et F A N T A S T I S K år! :D

2 kommentarer:

  1. hvor er den skøn, det har du virkelig klaret flot, og jo sådan en skal være lidt skæv og finurlig :)
    Glædelig bagjul :)
    KH Micha

    SvarSlet
  2. Det er en rigtig fin nissehue. Her kommer julen ud inden nytårsaften, så vi kan gå ind i det nye år med "rene linjer".

    SvarSlet

Har du noget på hjertet? :)