mandag den 17. januar 2011

Det er hot i 2011

Tusind tak for jeres svar til mit indlæg for en uges tid siden, det har været sjovt at læse og et par overraskelser var der da...

Hvad blev der sagt?
Hvad farver angår, så er retrobølgen for alvor over os... 50'er og 60'ernes farver er højt elsket. Men de lidt mere skrigende neon-farver er også hot hot... ;)
Jeg selv har været på Kuler og se hvad top 6 er, inden for den sidste uge, og den kan du se lige her:
Er der ikke også lidt retro over de farver? :)
(Kuler er et lille program som ligger i Adobe Illustrator, og er et værktøj til at vælge farver til ens grafiske arbejde – nye farver, kombinationer og tendenser).

For at blive i retrostilen, så er køkkenredskaber, dåser, kander, bøtter u name it også som taget udfra dengang i ved nok. ;) Jeg har fundet et fantastisk site JAKMUSSEN.DK. her finder du alt hvad hjertet kan begære af bøger, nips, tallerkner u name it! :D Tjek bare KØKKEN OG BORD siden, som også findes en SOLGT udgave. Jeg har allerede haft nogle fornøjelige og nostalgiske timer der, og man kan sagtens også gøre et godt køb! :)) Til sidst vil jeg om jakmussen fortælle at under LINKS er der også spændende ting at finde. Nok om Jakmussen... ;)
Jeg selv har også skaffet noget så retro som en  LOTUS CATHRINEHOLM KEDEL og så i gul! NAM NAM...
... nå ja...
Så er Magnus' genbrugs-strik vel også lidt retroagtig ikke? :D
Jeg er vild med LOTUS-mønstret – simpelt og enkelt!

Nu til det der med ugler, er de passé eller stadig hot?
Jeg har aldrig helt været til dem, men måske fordi de blev lidt hypet?! Udfra den sparsomme lille undersøgelse jeg lagde op til, så er uglen på vej retur. Tilgengæld er der mange bud på hvad der kommer i stedet... :D SPÆNDENDE!!! (Synes jeg i hvertfald)
Elefanter, bamser, bambi, svampe, stjerner, skovting, Treasure Trolls (som jeg nu mest forbinder med en meget syntetisk og sød lugt s-:) og Cabbage Dolls.
Der er jeg nu meget enig – er sikker på at bambi er at finde til næste efterår igen og hele vinteren igennem, elsker bambi :P Svampe er vidst heller ikke på retur, tror bare at de andre farver gøre sig mere gældende i det nye år, så det ikke kun er den røde fluesvamp vi ser! :D ELSKER at skovting generelt kommer på banen!

Det var den opsamling... Håber du fik lidt med dig, uden at det blev for konkret!? ;)
Rigtig god jagt på hvad der er hot i 2011, for året er jo langt fra omme endnu! ;)

4 kommentarer:

  1. Tak for opdateringen.
    Hvad trend, farver og still angår, så er jeg altid 5 skridt bagud, det kan godt være lidt træls, men nu har jeg en hjælp til at komme lidt med på noderne, og endda på en dejlig nem måde med dette indlæg ;o)
    Tak for hjælpen.

    De kærligste hilsner
    Jill

    SvarSlet
  2. Jeg er til række 3: gul, orange, pink, rød omend jeg foretrækker lidt mere knald på farverne.

    Hilsen en nybegynder i Blogland

    SvarSlet
  3. Vil da lige tillade mig at reklamere lidt, nu du nævner Jakmussen. Han er nemlig selv bl.a. kunde hos min mor, http://hoskamma.dk :)

    SvarSlet
  4. Bettina: Tak for linket - altid dejligt med nye links i min kæmpe bogmærkesamling! :D

    SvarSlet

Har du noget på hjertet? :)