fredag den 25. marts 2011

Bølgepap forvandles til smykker

I dette indlæg vil jeg indvige jer i en process... Det er en lille udfordring jeg har stillet mig selv, da det er nyt for mig at lave smykker, men også ligefrem at blive ved med at udvikle til jeg er 100 % tilfreds. Jeg har det med at springe fra hvis ikke resultatet viser sig ret hurtigt. Men jeg øver mig og det gør jeg bla. med dette projekt! :)


IDÈEN
...fik jeg ved en tilfældighed, da en pakke kom ind a døren - indpakket i bølgepap. For at opbevare pappet rullede jeg det sammen, og fandt noget rigtig smukt ved den form som det frembragte. Og der udsprang tanker omkring mobiler lavet på denne måde, eller smykker til forårets grene. Men kom så i tanker om min elskede skulpturlim, som kan gøre dette pap hård som sten. :p 


Limen er tyk og derfor dækker den nogle af hullerne. Det er IKKE meningen... Så der skal nye forsøg til, hvor jeg fortynder limen en anelse. Men jeg har haft ringen på én hel da og den holder til det... Den er selvfølgelig ikke vandtæt, man kan godt klare et par strint fra karkluden. :)


Jeg kan godt lide den naturlige farve som bølgepap har, det giver et rigtigt genbrugslook, og man kan se at smykkerne er lavet af pap. Men skal også prøve at lakere med hvidt, eller måske sort! Glæder mig til at fortsætte projektet – det er uvant at jeg holder ved. Nu håber jeg tiden er god ved mig! :)

Det var lidt om mig, mine tanker og arbejdsgange.

7 kommentarer:

  1. De er så flotte. Det skal absolut prøves.

    På min blog kan du for nyeligt se et indlæg om de dyr jeg lavede på arbejde i bølgepap.. Det var også et hit.

    Børnene på arbejdet blev grebet af projektet. De kan laves i små størrelser og dermed hænge i grene som du taler om

    Lone

    SvarSlet
  2. Sikke mange skønne ting du kan lave i pap fortiden :D fedt, at du kan lave dem hårde, så de kan holde :D

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med idéen om genbrugssmykker- og jeg syntes de er 100 procent vellykkkede!

    SvarSlet
  4. Nu tror jeg min komentare er gået i luften må heller skrev den igen.
    Super skønne smykker meget inspirerende,laver self smykker af håndlavede glasperler fra Ghana.De fleste perler jeg har er lavet af gamle flasker.Dejlig blog du har,sætter dig på min blogliste så kan jeg holde lidt øje med dig:-)

    SvarSlet
  5. LONE: eiii... hvor er de fine! :)) Bliver jo vildt inspireret til mere! ;) Tusind tak for teaseren – dejlig dejlig at finde indlæg man desværre er gået glip a! ;)

    Tusind tak skal I have alle 4 :) Jeg håber at komme til at lave lidt mere på smykkerne i weekenden – så der går lidt tid! :S Men bedre sendt end aldrig! :)

    SvarSlet
  6. Hvor er rigen smuk! Den ville jeg elske at ha på fingeren, især som billedkunstlærer, jeg er sikker på at min billedekunstlærer på sem. ville elske den

    SvarSlet
  7. forresten jeg så at du har tilmeldt dig som fast læser, på min gamle blog...jeg ville blive så glad hvis du ville tilmelde dig min nye blog i stedet :)

    find mig her www.kundikkedarer.blogspot.com

    SvarSlet

Har du noget på hjertet? :)